Skapar inför konstutställningen

Trädgårdssäsongen är verkligen över utomhus här uppe i norr & julens inomhuspynt med julblommor och allt har jag sparat ett tag:-)

Här jobbas det just nu på för fullt inför den kommande utställningen på Galleri1 här i Skellefteå, som börjar den 7:e december istället. Känns riktigt kul:-)
Denna gången har jag verkligen försökt att skapa mina tavlor och skulpturer så att de inte ska kännas så spretiga med olika uttryck och färgskalor som det lätt kan bli. Inte det lättaste när jag har en förmåga att gärna börjar på nya idee´r  och vinklar hela tiden :-) Men jag tror att jag kommer att lyckas ganska bra denna gången ändå, det känns så. Två nya "baddamer", fast utan badmössor blir det, några andra större skulpturer och en hel del tavlor.

Så här ser det ut i ateljen just nu.

artist studio space paintings in progress


Jag kommer denna gång att ställa ut tillsammans med en annan konstnär, duktiga Marlene Josefsson, vilket känns jättekul! Tror det kommer att bli en härlig konstmix i utställningslokalen :-)

Två och en halv vecka kvar nu och ganska mycket kvar att göra, så nu är det dags att samla sig och känna fokus!


"Vara i stunden"                                  &                       "Livsnjutaren"
 
Ska försöka känna mig som dem :-)

Kommentarer
Postat av: Helen

Men så vackra tavlor och urtjusiga damer.
Vad duktig du är.
Du kommer garanterat att lyckas.
Lycka till med utställningen!

2013-11-28 @ 00:13:11
URL: http://helenstrdgrd.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK