Lite shopping

Var på Blomsterlandets våryra igår och fick lite shopping gjord. Lite penseér, en tulpanpelargon "Emma" & två tomatplantor (eftersom jag inte satt några själv i år) Favoriten "Sungold" och "Black cherry"





Ska försöka hålla mig till odling av tomater och annat på altanen i år eftersom jag börjar vara riktigt osmidig och stor så här i åttonde månaden, att bära vattenkannor och rulla slangar till växthuset känns inte som en lockande syssla. Har till och med shoppat lite ampeljordbubbar så jag bara kan sitta på altanen och sträcka ut armen när jag blir sugen på en:-)


Barnen har dock fyllt växhuset med egna sådder av melon, gurka och massor av gamla blomfröer de hittat, så det blir spännande att se om de orkar sköta om det själv tills de ger frukte & blom:-) Det tror jag faktiskt!



Trevlig helg alla!


Kommentarer
Postat av: Suss

Då får man gratulera till det kommande :) Ibland får man göra ändringar :) det händer saker på vägen och man hinner/orkar eller vad det nu kan va gör att man för göra på det sätt som passar :) Kram och lycka till /Suss

2012-05-05 @ 22:07:03
URL: http://sussokai.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK