Nu börjar det kännas.. vår!

Nu är det nästan den härligaste tiden på våren. När man har allt det bästa kvar. snön har börjat smälta riktigt bra, solen är framme nästan varje dag och fåglarna kvittrar.:-)

Jag har för ett tag sedan köpt mig årets första Mårbackapelargoner. Två vita och två rosa vart det.



Sen,,, som vanligt, så kunde jag inte motstå erbjudandet från Odla om att köpa pelargonsticklingra. Men det vart bara två sorter. Två sorter som är riktiga favoriter, så det blir bra:-)


"French vanilla" & "Appelblossom"

"French Vanilla" brukar av någon anledning vara riktigt svår att få tag på i handeln, här i lillaSkellefteå i af, så det känns bra att jag har "säkrat" den:-)

Årets första penseér har oxå inhandlats,men de får åka in och ut på bron än så länge. Ibland blir de kvar inne, som i dag, då de pryder diskbänken. Lite trevligt det med.


Nu ska det fixas & röjas lite på altanen så att våren kan komma på riktigt. Kan nog hända att det under dagen blir en ny grill inköpt med... Verkligen behövligt!

Tjing!

P.S Om ni är nyfikna på vad jag annars pysslar med på dagarna så får ni kika in här, på min andra blogg:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK