Rundvandring i trädgården

Det har verkligen inte blivit mycket trädgårdsarbete denna vår och försommar, vilket säger sig självt när man har en tjock mage och knappt kan böja sig ner. Ogräset på framsidan av gården har ändå hållit sig i någorlunda schack och nu börjar det blomma för fullt och frodas i rabatterna:-)


Finast just nu tycker jag nog de småblommiga perennerna Saxifraga "Clarence Elliot" Och den ljust blå porslinsveronican är.


Vid entren möts man just nu av den vita alpclematisen och en bred rand med smultronplantor:-)


Vissa partier i mina planteringar har inte så mycket blommande växter, men jag brukar alltid försöka hitta perenner med vackra bladverk som kompletterar/kontrasterar mot varandra, och då blir det nog så vackert hela säsongen ändå:-)




Syrenerna blommar för fullt! Precis somdet ska vara till midsommar:-)


Nedanför bron huserar några taklökar i krukor och uppe på bron, ett par tomatplantor. Knappast vackert men ooo så praktiskt det kommer att bli med tomater två steg utanför dörren i sommar:-)


Iväxthuset finns ett par (oplanterade!) tomatplator till, gurka och barnens melonplator. Som jag verkligen hoppas växer till sig snart.

Och till sist, trädgårdslandet..... Årets skamfläck! Jag har inte rört ett endaste ogrässtrå där i vår och det syns!! Sommarens projekt, när bäbisen äntligen kommit ut, blir att försöka ordna upp och leta åt det som SKA frodas där.


Gruvar mig lite faktiskt...

Men nu är det först och främst midsommartider med jordgubbstårta och andra godsaker!
Ha en underbar midsommarhelg allihopa!

Ses snart:-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK