Höstbilder & stök

Har gjort vinter på gården i veckan. Och herreguud vilka grejer man drar fram under en trädgårdssäsong! Det är krukor & spadar & pryttlar överallt! Till saken hör oxå att jag är liite sent ute, för det har varit några frostnätter här uppe så en del krukor och grejor  har jag faktiskt fått kämpa med att få loss. Men men nu är det mesta borta:-)

Mina hortensior från i sommar har jag tom varit duktig och nu planterat i växthuset för att göra ett försök till övervintring. Det ska visst inte vara några problem alls här uppe i zon 5 ändå, bara man täcker dem. Vi får väl se hur det går.


Vackert är det i alla fall på hösten så lite fotografering har jag även hunnit med mellan stöket:-)



Rosen Bonica ger sig verkligen inte i första taget. Den är hur fin som helst även efter flera kalla frostnätter. Love it!
Mindre vackert i trädgårdslandet dock. Mest betong och skrot..
Suck... Jag tar det till våren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK