Garden Girl & Mässa

Maj, maj sköna maj. Maj är den månad på året då ALLT ska ske, och helst samtidigt:) Trädgården lockar med allt som spirar, men tiden är alltid knapp och oftast uppbokad med "viktigare" saker. Tur att våren tog en liten paus här uppe med svalare temperaturer, fast snön som kom tycker jag var att överdriva lite..:/

Just nu är prio ett här, vårmässan i Luleå där jag ska stå med mitt företag, samtidigt borde jag vara hemma i verkstaden och gjuta och leverera betong:) En svår kombination,, som hade funkat perfekt om jag bara hade kunnat klona mig. Men jag får försöka ta en sak i taget. Trädgården får vänta lite till, även om det kliar i fingrarna att börja gräva efter min nya plan som jag börjat skissa på. Skissen ser ut så här i dag, för framsidan av huset och ut mot vägen där vi vill ha insynsskyddat.

En bred plantering med stora buskar och lummiga perenner som underplantering. En liten sittplats med stenlagd yta och den befintliga dammen inbäddad. Jag tror och hoppas att det kommer att bli bra och jag ska verkligen försöka följa planen. Om jag känner mig själv rätt så har jag en förmåga ändra mig x antal gånger innan allt är klart. Men det känns skönt att veta utgångläget i alla fall:) Det mesta, buskar & träd, finns ju faktiskt redan på plats.

Till något helt annat! Jag måste bara få slå ett extra slag för de nya Garden Girl kläderna i brunt som jag nu fått in i webbutiken. Sååå snygga & dessutom praktiska, eftersom de inte är så smutsgranna. Jag vart glatt överraskad när de kom eftersom jag tycker de var ännu finare än jag väntat. Deras byxor är fortfarande lika stora i storlekarna, vilket ju inte gör något bara man vet om det. Jag trodde dock även att deras urmysiga teddyfleece skulle vara lika stora i storleken när jag beställde, fast det var dom inte. Jag beställde endast små storlekar och det vart ju lite tokigt...
Den minsta storleken XS passade pefekt på min 11-åriga dotter, som därför fick en i present. Hon var inte alls ledsen för mammas "felbeställning":)

Nä, nu åter till jobb..
Jag önskar er alla en riktigt trevlig helg! Och har ni vägarna förbi Luleå så titta gärma in på vårmässan och säg hej:) Tjingeling!


"Garden Girl- Moa"

Kommentarer
Postat av: Helen

Önskade att jag också var klok nog att först göra en plan över trädgårdens projekt istället för att bara 'irra runt' :=)

Din ritning ser superfin ut.

Ska på mässan under fredagen, kommer förbi och hälsar!

Ha ne!

2011-05-04 @ 22:54:34
URL: http://helenstrdgrd.blogspot.com/
Postat av: hasan celik



Turkish Underwearing desing

www.yoncatoptan.com

If you wisit me , I will be glad:)

:)

:):)

:):):)

:):):):

2011-05-06 @ 14:07:24
URL: http://www.yoncatoptan.com
Postat av: Malin

Hej! Ville bara snabbt snabbt kika in och säga tack än en gång för det fina G.et. Den har fått en hedersplats på planteringsbordet!



Stort tack och kram till dig!

2011-05-07 @ 18:28:14
Postat av: Malin

Vad kul att bokstaven "hittat hem". Tack själv för att du ville vara med!:) Kram!

2011-05-07 @ 21:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK