Just nu i trädgården

Försommarblomningen har tagit fart i trädgården och det känns så härligt!
Just nu så blommar bla dessa skönheter hemma hos mig.

Akleja "Black Barlow"                        Vita pelargoner, of course:)

Fjällbruden har just börjat och porslinsveronikan sjunger på sista versen.

Hostorna vid dammen är i och för sig inte i blom än,  men det är ju faktiskt
för de vackra bladen man har dem. Här är det sorten "Patriot"

Rosen "Louise Bugent" med sina fina rosa knoppar som slår ut i vita fyllda
blommor och till höger pionknoppar på "Shirley Temple"

Övrigt i trädgården så känns det som att det mesta har fått sin plats. Trädgårdsprydnader och sommarblommor är utplacerade, även om jag alltid flyttar omkring både dem och många perenner X antal gånger under sommaren. Förstår inte att det ska var så svårt att låta bli? Till entre´rabatten har jag inföskaffat en hög, fin och väldigt prisvärd obelisk från Clas O.  Nu fattas baraatt välja ut vad som ska få klättra på den... Just nu lutar det åt clematis..


Nu är det bara att hoppas att vädret håller i sig och att temperaturen stiger, så att
det inte bara blir blommor som får bada i sommar. Trädgårdshänder med "snygga"
sorgkanter under naglarna kräver verkligen sin tvagning och en kanonsommar
med många stranddagar tycker jag verkligen att vi alla kan vara värda efter två riktiga vargvintrar.

Bloggeriet blir ofta lidande under sommarperioden men jag ska ändå fösöka
hålla mig lite uppdaterad här i alla fall. Ha det bäst så länge!

P.S Jag tar fortfarande gärna emot tips på ställen att besöka i Malmötrakten!

Kommentarer
Postat av: Anneli Lindkvist

Härlig tid som väntar oss. Håller med vi borde verkligen få kompensation för kalla vintrar med en härlig sommar...=)



Ha det så bra !



Kram Ninni

2011-06-20 @ 09:16:49
URL: http://[email protected]
Postat av: Suss

Så mysigt med de små damerna :) du verkar ha en vacker trädgård kram Suss

2011-06-20 @ 20:12:02
URL: http://www.sussokai.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Hittade hit till din fina blogg. Vilka gulliga baddamer du har!

Ett tips i malmö är att besöka Slottsträdgården. Kolla in länken: http://www.slottstradgarden.se/



Hälsar Åsa

2011-06-20 @ 22:59:53
URL: http://tradgardenpahojden.blogspot.com
Postat av: Helen

Ljuvliga bilder!

Gillar verkligen 'dina' mulliga, gulliga badflickor :=)

Önskar dig en fin vecka!

2011-06-21 @ 13:41:54
URL: http://helenstrdgrd.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK