Trädgårdsdamer på G

Skönt är det, skönt att julen är över. Det är så himla kul att ersätta alla gamla julblommor med nytt grönt och fräscht. Har faktiskt kvar några vita och limefärgade amaryllis som har blommor och knopp kvar och dom kan få dispans ett tag till. Mest bara för att jag har otroligt svårt att kasta blommor som det inte är något större fel på utan jag brukar först försöka ha ihjäl dem lite diskret så där. Det lustiga är att oftast om man verkligen vill att en blomma ska vissna och dö, glömmer bort den  i enkom, så lever den väldnas länge och klamrar sig fast!

Aja.. Nu är det mest amaryllis och de tar ju liksom slut när de tar slut. Jag orkar aldrig spara och förvara löken till nästa år. De gånger jag försökt så kommer ändå bara gröna blad året efter, mest troligt för att jag inte skött den ordentligt innan den gick i vila.

Jag väljer oftast tåliga växter eftersom jag är väldigt dålig på att vattna (gäller att veta sina begränsningar:) och dessa har hittills fått hitta hem efter julen.

peperomia deppeana                      en dendrobium..


peperomia prostrata                         och några echeverior.


"Julledigheten" eller vad man ska kalla de:)  Har jag mest tillbringat i min "betongverkstad" och försökt vara kreativ för att ta fram lite vår och sommarprodukter. Nu är det ju snart vår! Senaste tillskottet är de tre Trädgårdsdamerna "Vackra Märtha", "Badkrukan Siw" och "Solochvårar- Ruth" Det är tre frodiga damer i betong med badmössor i olika färger:)

Hoppas verkligen att de kommer att bli succe i vår:) Än så länge finns bara Märtha fädiggjuten i betong men de andra två damerna är under produktion så snart är trion komplett. De kommer framöver att gå beställa i webbutiken.

"Vackra Märtha"

Hoppas året har börjat bra för er alla andra med:) Snart är det ju sådags oxå! Alltid lika kul och alltid med alldelens för många frön att så för att det ska rymmas. Men det är ju så det ska va:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK