Vårstädning!

Nu har jag verkligen fått upp ångan! Ut med det gamla och in med det nya!! För er som brukar titta in här med jämna mellanrum så ser ni att även bloggen fått sig en uppfräschning. Ny header och lite annat smått och gått.

Vårsolen lyser titt som tätt och det är bara att passa på att få sig lite solenergi utomhus. Mycket börjar tina fram och till min fasa så har snön detta år gått ännu hårdare åt buskarna än vanligt:-/
Jag har en slags hatkärlek till några rosentrybuskar vid vägen, stora och gamla är de. Kräver en ordentlig beskärning varje vår och blir inte mycket snyggare för det..
Men, de gör en stor skillnad för insynen på gården, så en ordentlig nedskärning eller att sonika ta bort dem och plantera något trevligare känns jobbigt med tanke på det stora hål som skulle uppstå mot vägen då. Men i år är det frågan om det inte är dags ändå, jag får se... Jag skulle nog gärna rensa ut dem..
Så här ser det ut på sommaren.

En bred rabatt med lite woodlandväxter hade jag planerat in under alla lummiga buskar vid vägen, men jag får nog helt enkelt ta och göra en ny planritning.

Vårstädningen i övrigt har varit lagom och trevlig. Kaninen har fått sig en liten styling med borsten och på bron är det full vår med tulpaner, penseér, påskliljor och betongkatten Doris som njuter av vårsolen:)


Städningen av gamla frukter i prydnadsäpplet "Royalty" står vackra sidensvansar för:)

Dom är så fina!

Ha nu en skön fortsatt vecka alla! Och glöm inte att vara med i utlottningen:)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Helen

Kul med förändringar både på bloggen och ute :=)

Din header är jättevacker och fyller en med längtan efter sommaren.

Ha det gott!

2011-04-12 @ 23:19:55
URL: http://helenstrdgrd.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK