Septemberträdgård

Hösten i trädgården är nog faktiskt den bäste tiden om jag får säga det själv. Ingen stress som på våren då man springer runt som ett skållat troll för att hinna med allt som ska sås, planteras, rensas, planeras och vattnas. På hösten är det liksom ingen ide´ att stressa upp sig. Det som har haft en bra sommar det står snällt kvar där det står och det som ev inte gick som man tänkt sig, ja det är som det är:)

Nu är det lite höstgrävning och planering för nästa år plus några impulsköp som ska få hitta sig en plats någonstans. Kan bli problem... Men om man bara (utan att fråga förstås) omvandlar lite mer gräsmatta till planteringyta så är det löst:) Gräsklippning är det ju ändå ingen i detta hus som har nåt större intresse av så det är ju lika bra att minska ner på besväret:)

Finast i trädgården just nu här uppe i zon 5 är dessa senblommare. Plus solhattarna förstås i förra inlägget.




En lilja som jag inte kommer ihåg vad det är för sort (att man aldrig lär sig att anteckna!) kommer förmodligen att fä lite svårt att hinna med blomning i år. Synd, men om jag har tur så kanske!
För utfyllnad i rabatterna och sällskap, kan man istället för trädgårdstomtar placera ut små trötta barn i trädgården. Mycket sötare och trevligare;)

Kommentarer
Postat av: Madame C

Så mycket fint som fortfarande blommar hos dig! Tänkte också bege mig ut med kameran i eftermiddag och plåta det som blommar. Har en känsla av att det är mer än man kan tro...

Ha det gott,

Charlotta

2010-09-07 @ 12:10:54
URL: http://cesarstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK