Ljustider & lite grönt

Så kom höstrusket tillbaka.. Usch.
Förra veckan var ju helt underbart solig och varm, nästan som en liten extrasommar. Men nu är det regn och rusk i gen och det känns faktiskt som att hösten har tagit ett fast grepp nu och att kylan inte är långt bort. I trädgården har en del perenner börjat vika in litegrann för hösten och tyvärr så är en favoriterna, hostan, en av de första som brukar ge med sig. Nu har jag i alla fall hunnit vara med och plockat in lite fina hostablad att ha i en vas på bordet. Det behöver ju faktiskt inte vara mer komplicerat än så för att det ska bli vackert:)

Alla ljus och ljusbrickor har jag oxå börjat gräva fram, att tända ljus i höstmörkret är ju faktiskt hur mysigt som helst. Här uppe i norr har vi ju ljust dygnet runt, hela sommare, så det är liksom ingen ide´att tända ljus för att få lite mysigt, det blir liksom ingen effekt. Men nu så! Nu eldas det:) Har dessutom fått dille på att gjuta ljusfat i betong så det lär inte fattas ställen att placera ut ljusen på.

I övrigt i trädgården så har jag inte ens börjat med allt som jag tänkt göra. Är så där lagom höstseg vilket är ganska skönt. Jag väntar helt enkelt in bättre väder och de beställda vårlökana så länge:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK