En vilsen tulpan i trädgården?

Trädgården just nu är full med tankar och projekt som givetvis tar längre tid än man vill. Ibland skulle man bara vilja hyra in en massa arbetare och bara stå och peka själv på vad som ska göras! Men samtidigt så är det ju själva arbetet som ÄR trädgården. Det är ju där man vill vara:)
Äldsta dottern har även hon börjat inse tjusningen med trädgård och har nu startat upp projekt "sittplats med rabatt" under körsbärsträdet vid lekstugan. Det blir spännande att se hur det blir!!


Just nu är körsbärsträdet i full blom, så det känns verkligen som en fin plats som man gärna vill stanna upp vid.

"Skuggmorell"

Övrigt i trädgården så har en hel del perenner och lökar att börja blomma för fullt och har väl gjort ett tag faktiskt. Just nu så blommar..

En otroligt vacker fylld cerise tulpan som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Bland nävorna så sticker det just nu upp en röd/gul fransig tulpan?? Som jag absolut inte planterat eftersom jag inte har dessa färger någonstans annars i trädgården, så jag fattar ingenting!? Har den gått vilse? Eller någon kanske ville vara lite lustig och peta ner denna röda missanpassade, men dock vackra tulpanlök, mitt i min rosa rabatt:) Vad vet jag? Den får vara kvar:)

Pärlhyacinterna och vinteriberisen i full blom!





I trädgårdslandet har det inte hänt så mycket. Frön är planterade och ställningarna redo. Nån liten salladsgrodd har tittat fram men annars är det bara gräslöken och oreganon som grönskar just nu.


På framsidan så har min pion vitblommande  "Shirley Temple" äntligen fått lite fart och är full i knopp!
Det blir första året med en ordentlig blommning:)

Ha en skön vecka alla! Och ut i trädgården!:)

Kommentarer
Postat av: Madame C

Åh, så fint det ser ut. Den röda tulpanen som hamnat fel är ju HELT bedårande!

Ha det gott,

Charlotta

2010-06-07 @ 13:50:21
URL: http://cesarstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK