Nu börjar det klia i trädgårsfingrarna



Så här efter jul och nyår och alla dessa söndagar hit och dit!
(Det är ju söndag hela tiden!)
Så känns det verkligen skönt att bara rensa ut all jul och få in
lite nytt och fräscht, framför allt i fönstrena.

En del krukväxter har ju en förmåga att bara "tvärdö" så här efter
jul och jag kan då inte ens skylla på julgranen, eftersom den är i siden.
Det beror helt enkelt på ren slapphet.

Men nu ska det rensas och tas nya tag!
Nu är det ju även lätt att fynda lite nya krukväxter
eftersom många blombutiker brukar ha riktigt bra priser nu efter nyår.

Alla dessa fröer börjar ju även att fylla butikerna:)
Jag försöker alltid begränsa mig varje år och göra en överkomlig plan för sådderna.
Som jag varje år överskrider rejält och oftast slutar med att jag har alldelens
för många frösådder överallt!

Men det är ju så roligt och man lär sig ju alltid något nytt med nya fröer att så:)

Jag ska i alla fall sätta mig och göra en liten trädgårdsplnering för våren,
få se vart den slutar;D





Kommentarer
Postat av: trädgårdsdrömmar

Så fint, och så klokt av dig att skriva en planeringslista inför våren. Vi säger alltid -inte så mycket nya plantinköp iår!!!! Vi håller aldrig det, men i år ska vi nog ta och överaska oss själva.

Ha det gott Carina

2010-01-03 @ 22:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK