Julblommsfrossa!

Äntligen har jag funnit lite tid att pynta och skapa lite julstämning här hemma. Mycket julpynt av tomtar blir det dock inte utan det som som skapar mest stämning här i huset är alla underbara julblommor, i vitt:) Även om jag råkar ha en sambo som är allergisk så proppar jag in alla de möjliga doftande blommor oxå har jag dom så länge han står ut och inte kreverar:) Det brukar gå rätt bra ändå. Mina planer på att köpa hem roliga amaryllislökar att plantera själv gick i stöpet, så det vart att handla färdigdrivna i kruka istället. Favoriten "Alfresco så klart också en vit skönhet som heter "Ice Queen". I år har jag även vågat mig på 2 st julrosor och än så länge mår de riktigt bra. Jag ska verkligen försöka hålla dem vid liv tills i vår då de går att plantera ut dem. Här kommer lite bilder på "julen" här i huset.


Alfresco, vita hyacinter, pärlband och rosetter!


Ice Queen


Hyacinter i egentillverkade betongkrukor och en vit julstjärna


Vit azalea och en hyacint i Snögele, som du kan köpa här om du vill.

Kommentarer
Postat av: Madame C

Åh så vitt och vackert hemma hos dig! Håller med om att växtlighet som mossa, gran och blommor egentligen är det enda som behövs - och levand ljus! Sen blir det julstämning:)

2010-12-09 @ 18:25:10
URL: http://cesarstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK