Saint Paulia

Jag är verkligen ingen Saint Paulia människa.
Men jag kunde inte låta bli att köpa 2 jättefina vita
tidigt i våras.

Sen har dom liksom bara fått hänga med.
Dom ville som aldrig dö och det går ju inte kasta en levande växt heller.
(Brukar alltid försöka döda dom jag inte vill ha kvar, innan jag kastar dom:)

Men! Se!
Dom vita saint paulierna är så tacksamma så nu har dom börjat blomma igen!
Riktigt fina och i nya fina krukor också:)

Nu är jag faktiskt väldigt glad att jag inte lyckades döda dom:)



Kommentarer
Postat av: Anki

Håller med om att blommor måste avlivas innan de kastas. Julstjärnor är en sån blomma som jag brukar ställa ut i kylan efter jul.

Tack för en blogg med vackra bilder och goda råd.

2009-10-28 @ 21:58:57
Postat av: Malin

Jag hinner aldrig ställa ut mina julstjärnor.

dom dör så snällt innan julen är slut:)

Välkommen hit:)

2009-10-29 @ 21:31:44
URL: http://garden with love

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK