Amaryllis

Snart får man börja fundera på julblommorna:)
Amaryllisen är ju en kär vän vid juletid och den
blir verkligen bara populärare från år till år!

Några nya sorter brukar dyka upp varje år men hitills har
jag hållit fast vid mina två favoriter.

I vitt så kan jag ha hur många som helst av sorten "Alfresco"
En miniamaryllis som ändå får rejäla blommor, flera stänglar
och blommar lääänge.


I rött så finns det ingen som är djuprödare än sorten  "Gran Cru"
storblommig är den oxå.


Nästan så man längtar till julen nu:)

(Lånade bilder)

Kommentarer
Postat av: Anki

Var kan man köpa Alfresco? Det låter bra att den inte blir så hög.Jag gillar vit Amaryllis.

//Anki

2009-11-02 @ 23:04:12
Postat av: Malin

Blomsterlandet brukar köra ganska hårt med den innan jul.

Jo den är jättefin när den inte så gärna skjuter iväg på höjden.

2009-11-03 @ 07:31:41
URL: http://blondinmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK