Härliga Azaleor


En klar julfavorit förutom hyacinter och amaryllis
är den vitblommiga varianten av Azalea.
Den är inte alls så svår som många tror, det gäller
bara att komma ihåg att vattna den regelbundet.

Att den får stå lite mörkt gör mindre eftersom den
blommar på snällt ändå:)

En småblommigare variant även med minde blad brukar oxå finnas,
den heter "Dariuz" tror jag.
Tyvärr brukar den inte dyka upp förrän strax efter jul när de
vårblommande azaleorna börjar säljas, men den är verkligen superfin!

Jag brukar ändå fortsätta att ha azaleor hemma efter jul oxå eftersom jag inte
tycker att dom är så himla "juliga". Så det blir nog några som får passera här
i hemmet nästa år med:)

"Dariuz" bild lånad från Tibidao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK