Trädgård för livsnjutaren!

Sommaren visar sig verkligen från sin bästa sida här uppe i norr och även om det varit rätt kyligt de senaste dagarna så känns det som att det kommer att bli en riktigt kanonsommar:) I dag på morgonen har jag varit ut till en trädgårdskund som förra sommaren kontaktade mig för att få hjälp med en hopplös plantering. En ganska stor plantering som var det första man såg när man kom in på gården. Den var både vildvuxen och kal på sina ställen med en bedrövlig lerjord.

Jag ritade ett förslag på en lite gammaldags romatisk rabatt som skulle passa in i deras övrigt väldigt mysiga miljö med många fina små röda stugbyggnader på gården. De ville även ha hjälp med anläggningen så den fixade jag i dag. De hade bytt ut all gammal tråkig jord och fyllt upp med ny och fräsch jord på säck. En fröjd att plantera i!

Så här vart resultatet.

Just nu ser det ju inte mycket ut för världen ändå, men bara det får växa till sig lite. Jag ska absolut göra uppföljning på denna rabatt för att dokumentera slutresultatet:)

Spännande blir det att se resultat av denna Clematis som ska få slingra sig över en stor sten.

I övrigt så har de här äldre paret en otroligt inspirerande och mysig tomt med många sittplatser och mysiga rum! I inglasningen frodades flera medelhavsväxter. Nerium, olivträd, fikon mm och ett helt underbart citronträd som "trädgårdsdamen" haft i 9 år utan att ens gödsla det med någonting! Ändå så kom det troget en massa citroner varje år. Just nu så var det 7 kartar på gång, det doftade helt underbart!

I trädgårdslandet höll de på att bygga ett lite "matlagnings och "grillhus". Helt underbart gulligt! Kan bara tänka mig hur härligt de kommer att ha det med matlagningen i sommar med närhet till alla frukter bär och kryddor som frodades utanför.


Och skulle man bli lite trött efter all matlagning så finns mysiga sittplatser vart man än kikar. Verkligen härligt att se en riktigt trädgård skapad med kärlek av riktiga livsnjutare:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK