Blommor & Frön

Hoppsan! Det blev lite lång bloggpaus här och det var ju inte riktigt tänkt:)
Kylen håller fortfarande i sig här uppe i norr. Det stoppar ändå inte suget som infinner sig den här tiden på året, efter vårblommor, frösådder och alla dessa trädgårdsplaner, för att inte tala om hur oordningen i växthuset förra året ska förhindras i år! (skaffa mindre plantor kan ju vara en ide´...:)

Tomatsådden sker i alla fall i morgon, inbokad tillsammans med goda vänner. Vi har alla köpt lite olika fröer och ska träffas för att byta och peta ner dem i jorden medans våra respektive män hjälps åt att laga lite god middagsmat. Det kommer nog att bli riktigt trevligt:) Spännande att se vad de andra köpt för sorter med, jag håller mig till säkra godingarna "Chocolate cherry" "Sungold" och vanlig slanggurka. Förra årets vita och gröna "nyheter" vart ingen höjdare så i år går jag på säkra kort.

Även om det är kallt ute så är det ju sol nästan varje dag! Hur härligt som helst och man blir faktiskt glad av solen även om man fryser ihjäl när man sticker tårna utanför dörren. Fönstrena badar i ljus på dagarna och jag har till och med skaffat mig årets första pelargon. Fast den är verkligen inte snygg längre så ni får inte se någon bild på den. Andra inköp till fönstret har varit vita Saint Paulier, phalaenopsis och en nyhet för mig, men förmodligen en gammal sort ändå. En hängcrassula:)

Crassula ovata "odessa". Den ser riktigt fin ut nu i början men det kan bli spännande att se hur den kommer att se ut när den växt lite. Förmodligen väldigt spretig. Men här går tålighet före skönhet!

Skönheten får alla dessa tulpaner stå för. Den här tiden på året vill jag aldrig vara utan!

Det finns ju hur många fina sorter och färger som helst att välja på. Också står de länge. Tacksammare snittblomma får man leta efter:)

Ha en skön helg alla!


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul med ett inlägg! Låter ju som en toppenkväll! Här sår jag i min ensamhet... men det är ganska kul det också ;-).



Ha en bra kväll!



Kram M

2011-02-24 @ 16:26:35
URL: http://imintradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK