Det börjar nalkas jul

Eller inte riktigt än då, men det börjar i alla fall vara tid för att plantera amaryllislöken. Jag har faktiskt varit väldigt lat de senaste åren och handlat färdiga amaryllis i kruka. Det blev lätt så när man jobbade i blomsterbutik och det kom nya skönhet varje dag. I år har jag faktiskt tänkt sätta egna lökar. Favoriten är den vita dubbelblommande "Alfresco" så den blir det definitivt. Sen finns det ju en hel djungel att välja mellan. Skulle vara kul att göra nån riktigt maffig amaryllisplantering i år... Ska grunna ett tag få se vad det blir:)
Så här så det ut i "lökfönstret" förra året i alla fall.


Nästan så man längtar till juletid:) Men bara lite.

Kommentarer
Postat av: Madame C

Jag vet inte om jag vågar erkänna det här.... men jag tycker amaryllis av siden är de allra vackraste... Visst är det upprörande hur en sann trädgårdsvän som jag kan tänka så ler

2010-10-06 @ 21:40:55
URL: http://cesarstradgard.blogspot.com
Postat av: Madame C

Jag vet inte om jag vågar erkänna det här.... men jag tycker amaryllis av siden är de allra vackraste... Visst är det upprörande hur en sann trädgårdsvän som jag kan tänka så ler

2010-10-06 @ 21:41:50
URL: http://cesarstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK