Äntligen är fröna i jorden

Det har dragit ut lite på tiden med frösådderna, men jag ligger ändå bra till om man jämför med förra året då tomaterna inte kom i jord föränn mitten av april!
Men det gick bra det med:) Lite senare skörd bara.

"Sungold" var ändå hyfsat tidig och en av de tidigaste tomaterna jag brukar ha.
I år har jag faktiskt inte satt den, kändes lite svårt att låta bli den, men jag var tvungen att låta den få ge plats åt lite nykomlingar som jag ville testa. (Har ju alldelens för litet växthus!)
Så det blir spännande att se om någon av dem lyckas ta hennes plats? Jag tvivlar faktiskt.

Lite kryddor och sommarblommsfrö fick också komma i jord, så det blir fyllda fönsterbläck i år med:)

Tidiga favoriten, supergod!

Kommentarer
Postat av: Bjørg Nina

Heisann!

Så hyggelig at du stakk innom bloggen min.

Jeg må nok vente til etter påske med å så frø siden vi skal til Gamle Lia i Telemark noen dager i uka som kommer, MEN timianfrøa jeg sådde for å ha med dit, har alt startet å spire. Jeg tar også med meg frø av oregano. Til sommeren flytter jeg noen bergmynteplanter dit også. Vil at de skal vokse litt villt ved inngangen.

Mannen min handlet tomatfrø i Eden, Cornwall i høst: Gardener´s Delight, Lidi og Sungold F1 Hybrid - er det maken til den du er så glad i?

Det blir min andre sesong i drivhuset. I fjor planta jeg for tett - og plantene vokste over hodet på meg! Nå har jeg fått litt mer kunnskap, så jeg regner med at det blir mer orden i "sysakene" denne gangen.

Tar gjerne imot gode råd!

Ha en fin kveld!

2010-03-28 @ 22:12:18
URL: http://viltogvakkert.blogspot.com
Postat av: Tyra i Vaxholm

Hejsan, tack för ditt besök i Köksträdgården och tack för din fina kommentar. Visst är det underbart att bara ha ett växthus, hur nu än det ser ut. Det är ju i alla fall alltid varmt och skönt därinne och vindstilla...det gillar jag. Sungold är en av mina favoriter också. Just nu har jag den på verandan tillsammans med ett par hundra andra kompisar...jag vet jag är lite tokig :-) med det underlättar brukar jag säga.

2010-03-28 @ 22:30:12
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK