Purpurvinda

Skir ny grönska:)) I fokus ser ni en liten färsk  Ipomoea purpurea "Star of Yelta".

Har aldrig satt dessa frön tidigare men hittade en gammal gratispåse som jag fått någon gång och då var det ju klart att de åkte ner några frön i jorden.

Men jisses vad de växer!!
Har aldrig varit med om maken till snabbgroende och snabbväxande fröplanta.

Men det är ju väldigt kul med något som har sån växtkraft. Nu måste jag bara fundera ut ett ställe som de ska få  frodas och blomma på i sommar:) Otroligt vacker djupblå färg har de i alla fall så det borde inte bli några problem att matcha in någonstans:)


Kommentarer
Postat av: Sandra V

Mjölkpaketen är ju en bra lösning om än inte så snygg. Hade tänkt slippa den i år men lär nog inte göra det! Mitt största problem lär nog bli vad jag ska göra med alla 20 (!) tomatplantor när det är dags att sätta dem utomhus. Jag har ju inte ens ett växthus!! Snacka om att överplantera! ;) Ha en bra dag!

2010-04-12 @ 10:41:26
URL: http://www.sandraviklund.se
Postat av: Malin

Haha! Jo det är alldelens för lätt att frösådderna eskalerar iväg, men det brukar ju lösa sig ändå till slut:)

2010-04-12 @ 11:04:05
URL: http://hemmaro.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK