Galler till dammen

Dammen är nog en av dom saker som jag gillar bäst i min trädgård.
Den var bland det första sakerna jag gjorde när vi flyttade hit för drygt 3 år sedan.
Jag började gräva dammen i stort sett direkt alla möbler var inburna i huset:)

Den vart lagom stor tycker jag med sina ca 3 kvm yta och
ungefär 60 cm djup på det djupaste stället.
Frid och fröjd!
Sen kom lille William till världen för snart 2 år sedan:)
Slut på frid och fröjd vid dammen:)

I våras insåg vi snabbt att dammen skulle bli ett problem med en
RÄTT så fartig liten kille med förkärlek för just vatten:)

Funderade hit&dit på vad vi skulle hitta på för lösning.
Taggtråd och elstängsel uteslöt vi ganska fort;)
Tillslut vart det i alla fall så att David min sambo klippte till ett armeringsnät i rätt form och sedan satte gummistroppar på dom vassa änderna så att inte dammduken skulle skadas.

Genom en väldigt hjälpsam vän så vart det även snabbt fixat med en galvanisering
av nätet, när jag snabbt insåg att jag inte hade nån lust att ha rostrött vatten i hela dammen:)

Det vart väl kanske inta snyggaste dammen i kvarteret...
Men nätet fyller då sin funktion(fast ingen har trillat i än:) och även om
man aldrig kan släppa blicken från den lille upptäckaren så känns
det lite lugnare att veta att han då inte försvinner helt ner i dammen om
olyckan skulle vara framme.




Kommentarer
Postat av: Grannen

Fiffigt med galler! Det känns som att vi nog kommer att få ordna något sådant runt hela tomten nästa år, för vår lilla kille kommer nog också att vara precis där han inte får :-)

Jättefin blogg! Och om du känner att tomten börjar bli för liten för alla planteringar så är det bara att fortsätta lite österut ;-) / Anette

2009-09-08 @ 09:09:18
Postat av: Malin

Haha!

Jo det har jag tänkt många gånger att man skulle ha!

Galler runt hela tomten:)

Har ju inte blivit många avslappnande stunder på tomten i sommar direkt:)

(Bered er på motion nästa sommar!)



Jamen det var ju jättebra att jag kan fortsätta lite österut!:D

Hade funderat på att anlägga ett stort potatisland men har haft lite problem med att rymma det på våran tomt:D

Men då var ju det problemet löst!;D;D

2009-09-08 @ 09:36:26
Postat av: litentanta

Vad jag saknar att bo i hus när jag tittar in hos dig! Synd bara att jag inte har tillräckligt med karaktär för att hålla igång en hel trädgård, senast så blev det bara 2 rabatter som underhölls ordentligt, en tämligen ovårdad tomt som jag försökte väcka liv in och man hinner inte så långt på de 3 år jag bodde där...



Måste titta in här mera, väldigt fin blogg du hade!



Ha en trevlig helg nu!



Just det ja, det var ju gallerlösningen på dammen jag skulle kommentera, väldigt smart lösning och vad då, om det inte är tip top rent estetiskt då är det ju 100% rent funktionellt, man får ju ändra på saker o ting när de småttingarna kommer in i ens liv ;-)

2009-09-11 @ 13:29:38
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK