Trädgårdsångest!!

Jag är glad att vintern kommer snart. Denna trädgårdssommar har varit den absolut hittills sämsta både vad gäller vädret, och framför allt min egen insats. Inte konstigt alls när det gäller mitt eget engagemang i trädgåden eftersom det helt enkelt inte funnits någon tid överhuvudtaget. Sommaren har istället tillbringats med barnen och vår nytillkomna lilla kille i första hand, så jag har egentligen inte dåligt samvete alls:-)
 
Fast när jag nu tog en runda i trädgården härom dagen så insåg jag vilket förfall som frodats under sommaren! Herregud.. Känns som att det enda att göra nästa vår är att ta hit en stor grävskopa och börja om från början igen. All växtlighet har bokstavligt talat exploderat! Det växer vilt hit och dit och jag får riktig ångest när jag ser allt som är så misskött. Därför är jag glad att allting snart kommer att täckas av snö så jag slipper se det.
 
Lite ljuspunkter hittade jag ändå på min lilla trädgårdsvandring, bland annat lite bortglömda bär och tomater, så det var kul ändå. Sen är ju hösten en vacker tid i sig, med alla fröställningar och färger, så jag blev ändå lite glad av att gå omkring och titta. När jag inte tittade så noga:-) Här är i alla fall lite trädgårdsbilder.
 
 
 
 
 
 
 
ångest.....
 
 
 
Våran fina snälla kanin stampe har även lämnat oss under sommaren i stor sorg, men har fått en riktigt fin grav som alltid är smyckat med blommor:-) Sjöjungfrun Ariel vid dammen har däremot smyckats med mossigt skägg och en snigel på ögat. Hon får nog komma in snart.
Tror inte hon är så förtjust i snö.
 
Antar att det kommer att vara rätt så stilla här på bloggen ett tag framöver. Jag har gått in i något slags kreativt rus och målar tavlor mm så fort jag får en liten stund över. Är du nyfiken på det så finns min "kreativa blogg" HÄR
 
Ha d bäst så länge!
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Underbara bilder på din trädgård och härliga barn...=)

Ha det bra !

Kram Ninni

2012-10-04 @ 19:10:15
URL: http://ninniscarpediem.blogspot.se/
Postat av: Malin

Tack Ninni! Och detsamma:-)

2012-10-04 @ 20:38:02
URL: http://malinskonstigheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK