Fint i fönstret - TÅLIGA växter

Om trädgården blivit misskött denna sommar så är det nästan ännu värre inomhus med krukväxterna.. Som tur är så gillar jag alla former av Aloe Vera växter. De är nu i stort sett de enda som klarat min milt sagt oengagerade skötsel senaste halvåret och jag får nog inse att de är den krukväxt som jag ska hålla mig till när det gäller inköp. En stackars peperomia har oxå klarat sig hyfsat så det var väl bra med lite omväxling. .
 
Är ni ute efter tåliga krukväxter, så är mina hetaste tips dessa;-)
 
BorstAloe(Aloearistata)                                                      aloearborescens                                                              
Ormpeperomia (peperomia scandens)   Vet ej namnet på nästa Aloe, men den är kraftig och har  blågrå riktigt taggiga blad.
 
Hyfsat stiligt i köksfönstret vart det ändå, sedan jag katat ut de risiga Mårbacka pelargonerna och rensat upp i krukorna av det som fanns kvar. Snart är det ju ändå dags för lite julblommor:-)

Kommentarer
Postat av: Ninni

Gillar verkligen dina tåliga växter mot dom vita krukorna...jättefint...=)

Kram Ninni

2012-11-01 @ 16:16:37
URL: http://ninniscarpediem.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK