Sköna söndag

Har tillbringat dagen med inspirernade besök på vår närmaste handelsträdgård, Burmans trädgård, och sedan påtat på hemma på gården:-)





Tjejerna var riktigt imponerade av havet av blommor som bredde ut sig inne i växthusen med sommarblommor.
Många fina sorter! De har även en trevlig utomhus avdelning med perenner. Det vart dock inga blominköp i dag, kors i taket! Utan bara två plantor av tomaten "Tiny Tim" som ska få husera på altanen i sommar.

Hemma på gården vart det lite omflyttning av förgät mig ej och akleja, som ju har lust att försöka sig lite väl mycket ibland. Men nu har jag fått lite ordning på dem iaf.



Hittade även några lökväxter som börjat sticka upp, som jag för mitt liv inte kan komma ihåg vad det är eller att jag planterat .....:-/ Ser misstänksamt likt ut någon stor bollök, men vi får väl se vad det blir till slut. Om jag bara kunde förstå att jag måste börja anteckan saker och ting.. Men men, lite överaskningar är väl kul det med, ibland :-)
Hoppas veckans väder blir lika strålande som idag, då kan det nog bli riktigt frodigt och fint i rabatterna, längtar!

Kommentarer
Postat av: Suss

Tjejerna står som 2 vackra blommor i blomhavet :) gott med tomater på altanen kram Suss

2012-05-17 @ 20:46:44
URL: http://sussokai.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK