Dags att sätta igång!

Nu börjar det verkligen kännas som sommartider ute på gården. Man vill inget hellre än att vara ute och fixa på gården. Jag har velat hit och dit med grävningen inför utökningen av rabatten som ska avgränsa mot gatan. Grävskopa, minigrävarae eller handgräva? Det lutar åt att handgräva.. Många buskar är det som det ska grävas runt och jag vill inte riskera att de skadas, så det är bara att ta fram den gamla trotjänaren spaden och börja. En bit i taget så till slut så..:)

(Rabatten som ska breddas och förlängas hela vägen ut till gatan och bortåt.)

Är så glad för allt som klarat vintern så ovanligt bra. Klätterhortensian som jag vinterförvarat åt min syster ett par år nu börjar bli riktigt frodig. Har verkligen ingen lust att lämna tillbaka den,, men det kan ju kanske bli lite dålig stämning i systerskapet om jag vägrar:) Så hon får nog ta hem den igen. Alla vilsna perenner som jag övervintrat i en pallkrage har börjat växa och till yngsta dotterns stora glädje, även ett frösått äppelträd som hon fick från skolan. Få se vad det blir av det till slut?


Inne badar frönstrena i solljus och gurkplantorna trivs verkligen bra så de får bli kvar inne. Det känns ju riktigt lyxigt & praktiskt med egenodlad gurka en armlängd från diskbänken:)

Kommentarer
Postat av: Lone

Ja er det ikke bare den skønneste tid nu ? Jeg er vild med klatre-hortensia og min skal snart til at blomstre, jeg vil vise billeder af den på bloggen om en uges tid, den er "lidt" større end din søsters :-)

Ha' en smuk dag.

Kh Lone

2011-05-26 @ 09:24:14
URL: http://krea-krampen.blogspot.com/
Postat av: Gardenhouse

Vilken fin blogg du har, och vilka fina grejer du säljer! Kul att titta runt och inspireras.

Trevlig helg,

Sussi

och tack för titten.

2011-06-10 @ 13:54:47
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK