Tjuvstart! Blooming Friday

Jag tjuvstartar blooming friday, som just i veckan har temat "tjuvstart" hos Katarina. Jag är nämligen ute på resande fot i Sverige med begränsad tillgång till dator och befinner mig för tillfället i Stockholm:) Jag hade en liten tro om att när jag nu skulle åka 90 mil söderut, att jag skulle få en liten tjuvstart på våren här nere men ack vad fel jag hade! Här i Stockholm har det blåst isvindar de senaste dagarna och vårsolen har inte velat titta fram några långa stunder, knappt alls,  så någon tjuvstart på våren vart det verkligen inte.

Men jag har som tur var gjort ett besök ute på Ulriksdals underbara trädgård och där hittade jag våren:) Otroligt skönt att bara strosa omkring i deras lummiga växthus och helt fantastiskt inspirerande trädgårdsbutik.
Deras avdelning med vårlökar gav verkligen en skön längtan efter vår och  jag hade kunnat stanna där resten av dagen bara jag haft tid. Bilderna är tagna med min mobilkamera så kvalite´n är inte den bästa, men ni kanske får en liten känsla ändå av hur otroligt fint de har. Har ni möjliget så åk dit!



Innan jag tog mig tiden att strosa runt i Ulriksdals växthus så hade jag lyssnat till årets Global Garden Report, presenterad av bla Bo Rappne. En väldigt intressant undersökning över världen av hur trädgården höjer värdet på våra fastigheter och vad i trädgården som rankas högst av mäniskor runt i olika länder. Uförligare inlägg om det kommer när jag har landat hemmavid igen:)

Ha en skön helg alla!

Kommentarer
Postat av: Helen

Mobilkamera eller ej så är bilderna helt underbara!

Att få strosa runt på Slottsträdgården är en önskedröm men jag bor ju för långt borta.



Härligt att få tjuvstarta ett inlägg på veckans tema :=)

Ha det gott!

2011-03-17 @ 22:06:51
URL: http://helenstrdgrd.blogspot.com/
Postat av: Randi

Suck, suck...så underbart och vårligt. Störtsköna bilder!!!

2011-03-18 @ 17:53:12
URL: http://rostistel.blogspot.som
Postat av: Ylva

Vilket härligt besök på Ulriksdal du verkar ha haft.. en riktig tjuvstart av våren.

Ha en bra helg!

2011-03-18 @ 18:54:21
URL: http://www.blogg.storsjocamping.se/
Postat av: Berit

underbart att få strosa runt i vårlökar.

Ha en underbar dag!!

2011-03-19 @ 07:24:21
Postat av: Katarina (Roses and stuff)

Där skulle jag önska att jag var just nu! Bland julrosor och lökväxter...ljuvligt!

2011-03-21 @ 14:09:08
URL: http://rosorochris.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK