Grävdags

Äntligen har det landat lite vårlökar i brevlådan från Odla.nu:)
Det vart STORA spaden som fick åka fram för att omorganisera lite i de lite väl övervuxna rabatterna. När man väl börjar gräva och flytta om så blir det snabbt hur roligt som helst och man kommer på nya idee´r hela tiden! Nu har jag dock hejdat mig lite och bestämt att de flesta nya lökar ska få sin plats i rabatten vid entre´n. Det blir välkomnande och bra:) Dessa är det som ska ner.


Här


Rensadet går av bara farten! En död gammal hängsalix hade fått kläs in av en ettårig växt i sommar, vilket faktiskt vart rätt bra, tillslut. Men nu ryker den.


Om någon kommer ihåg liljan i tidigare inlägg, som jag inte trodde skulle hinna slå ut, så trodde jag fel:) Nu är den i full blom. Bättre sent än aldrig!


Övrigt i trädgården så känns det riktigt höstmysigt och de sommarplanteringar som trivts och frodats är verkligen i sin fulla prakt nu, när de snart fryser ihjäl tyvärr.. Shuberthäggen bryter av fint med et riktigt vinröda bladen till allt det gröna.


Också en bild på favoriten såklart:)

Faktiskt inte "Magnus".. Jag hade köpt en ny sort som jag inte kom ihåg vad den heter (as usual..) Tror det var någonting med Sun..... Hmm...
Jaja. Fin är den då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK