Pelagonfrossan har börjat!

Äntligen har solen börjat titta fram lite mer ofta:)
Temperaturen har stigit och det droppar äntligen från taken och
det känns ju faktiskt som om vintern ska släppa sitt grepp till slut!:)

Pelargoner och andra vårblommor har börjat dyka upp ute i handeln
och nu börjar faktiskt kännas lite vår i luften.

Pelargoner hör verkligen till en av mina laster och i slutet av sommaren
så finns dom i stort sett överallt på verandan, i fönstret och i större planteringar
ute på gården.

Men dom är ju så otroligt tacksamma och blommar ju ofta ända tills frosten tar dem.
Övervintra dem har jag inte tålamod till eftersom jag vill ha dom stora gröna och
frodiga direkt!

Mårbacka, Tant Hanna, Mary, Aquarello och Appleblossom är mina absoluta favoriter, men det brukar ändå finnas en hel del fler sorter i min ägo vid säsongens slut:)

"Francis James" & "Bulls Eye"        "French Vanilla"

"Tango Lavender"

Tobaksblommor med pelargoner, tomater och änglatrumpet.

"Apple Blossom"

"Mary"

Kommentarer
Postat av: Carin

Åh, vad fina. Gillade särskillt "Aple Blossom".

/Carin

2010-03-10 @ 20:36:30
URL: http://www.salstatosee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK