Penseédags!


Kanske inte riiiktigt än här uppe i västerbotten zon 5 då... :)
Men det är faktiskt bara drygt 3 veckor tills dom små tuffingarna börjar dyka
upp ute i butikerna.

Antar att dom ev redan säljs längst ner i landet?

Men som tur är så är dom riktigt tåliga.
Penseer tål faktiskt några köldknäppar på några minusgrader och särskilt
bra om dom är spänstiga och nyvattnade.

Har man en plantering med dem under tak, på en balkong eller altan, så
behöver man var ännu mindre orolig för kylan, eftersom det gör ganska mycket
för att hålla bort frosten.

Så det är bara att börja förbereda sig och fundera ut vart man ska placera "de små" som faktiskt kan blomma hela sommaren och växa sig stora om man bara är duktig på att ta bort frökapslarna eftersom:)

Kommentarer
Postat av: Spirande grönt

Vackra bilder!



Rebecca

2010-03-24 @ 17:02:27
URL: http://www.spirandegront.blogspot.com
Postat av: andré

Jodå, de finns i södern redan! Men den som väntar på något gott... :-)

2010-03-24 @ 20:06:26
URL: http://blogg.dalang.se
Postat av: Karin

Hej Malin!

Klickade in mig på min Följarlista idag, och såg dig mitt i.Jag tror bestämt att jag har missat att hälsa dig välkommen!Jätteroligt att du vill följa min blogg.

Du har ju en alldeles underbar blogg själv. Här fastnade jag, och vill återvända...;-)

Du fotograferar så fint, och jag längtade ännu mer efter våren efter besöket här hos dig:-)



Ja, här nere i Helsingborg har försäljningen av penseer börjat så smått. Vi har haft en vinter utan dess like och det är bara ca en vecka sedan snön smälte som legat här sedan nyår.Så jag har inte riktigt ställt in mig på penseer ännu.Vanligen är det vårvärme i mars annars när penseerna brukar börja säljas här, men fortfarande känns det kyligt i luften.Men som du skriver, de är tåliga och överlever, en eller annan frostknäpp, så till påsk blir det nog lite blommor på uteplatsen gissar jag.

Ha det riktigt gott, och hoppas de små vårtecknen inte dröjer allt för länge uppe hos dig!

/Kram Karin

2010-03-24 @ 20:16:07
URL: http://livsluft-karin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK