Perenner med posten

Har faktiskt fallit för frestelsen att prova på att beställa hem några perenner från nätet. Från Odla.nu faktiskt.
Det är verkligen inget som slagit mig tidigare men jag hittade en underbar Astillbe på deras hemsida, som jag bara inte kunde motstå. Sagt och gjort, jag klickade i KÖP och tillslut hade det ju förstås slunkit med några fler sorters perenner oxå. Jag hade verkligen inga större förväntningar på leveransen och när de kom så var det ju som väntat bara rotknölarna i paketet som ärligt talat inte såg mycket ut för världen. Jag stoppade ner dem blan tomaterna i växthuset och tänkte att dom får väl vara där och frodas under sommaren få se vad det blir av det hela..
Men vips! Efter bara en vecka så hade alla sorter faktiskt börjat spira riktigt ordentligt och nu börjar dt ju faktiskt likna något:) Får snabba mig lite med beredningen av den nya rabatten där de ska få bo och förhoppninigsvis kanske jag får lite blomning på dssa redan i sommar:)

Det här är Astillben som är skyldig till hela köpet. "Milk and honey".
Alldelens oemotståndlig och helt i min smak:)

I dag ser den ut så här.


Övriga perenner som slank med vart några vita blodnävor, en daggfunkia och en blodnäva "Ballerina" som bonus.

Nu ska jag försöka hålla mig från nätshoppingen, få se hur det går:)

Kommentarer
Postat av: •lotta på solrum•

haha, jag satt just och surfade på deras senaste erbjudande... det är farligt lätt att shoppa på nätet.

2010-06-22 @ 16:35:51
URL: http://solrum.blogspot.com
Postat av: Blondinmamman

Joo!:)

2010-06-22 @ 16:42:59
Postat av: Anonym

Har köpt av dom ett par gånger.Nu sist blev det nävor och vit höstflox.Alla pluggplantor har vart fina.

2010-06-22 @ 16:55:31
Postat av: Madame C

Ha, ha, jag har varit på vippen att trycka på knappen flera gånger, jag med! Men jag lyckades motstå den här gången. Jag HAR ingen plats! Just nu!

Förra året köpte jag vit kantnepeta, klematis och minikiwi. De är hur fina som helst, allihop:)

Ha det midsommargott,

Charlotta

2010-06-22 @ 23:49:12
URL: http://cesarstradgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK