Tips på tomater


Nu börjar bryderierna att sortera ut vilka sorts tomater som ska sås.
Helst skulle jag vilja sätta en oändlig massa sorter!
Men har man ett 8 kvadratmeter stort växthus så funkar det liksom inte.

Jag har i alla fall bestämt mig för en sort .
"Sweet olive"
som är en liten plommontomat som verkligen är supergod!
Den andra sorten får nog bli "Sungold" för 3:e året i rad nu.
Den brukar vara riktigt tidig och även den en supergod körsbärstomat!

Jag tar gärna emot tips på fler tomatsorter som är verkligt odlinsvärda.
4 sorter brukar jag ända kunna sträcka mig till och en del går ju ha ute i
kruka med.
Så är någon som vet av nån riktigt bra sort så säg!:)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

Kikar in för att få lite trädgårdsinspiration :)

Gul ampeltomat är en av mina favoriter... söt och god. Totem har jag alltid, den tar liten plats och behöver inget stöd eller tjuvning. Och god är den med :)



Tack för titten!

Ha d gott!

Kram Hanna

2010-01-22 @ 11:19:27
URL: http://hannashantverk.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag gillar tomaten *Green Grape' som är en liten gulgrön god tomat. Väldigt fin och inspirerande blogg har du:)

Ha det gott/Monne

2010-01-24 @ 09:00:31
Postat av: Maria Kangas Feltsten

Mycket fin blogg du har!!! Urfina foton!! Hit kommer jag att gå ofta.

2010-01-25 @ 10:09:02
URL: http://iasro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK