Planritning av trädgården

Har faktiskt varit riktigt duktig.
Första året med denna trädgård så gjorde jag en ordentlig ritning över trädgården.
En plan över hur gården med tiden skulle utformas och byggas upp. Bra att ha, för en som mig, liten virrpanna som gärna springer fram och tillbaka i trädgården och gräver lite här och där och planterar där det känns rätt, för stunden:)

Med min ritning så har jag alltid något att titta tillbaka och påminna mig själv om, hur jag faktiskt har tänkt att det ska se ut och vara på gården.
Nu när det har gått några år (och barnen växer)så, har jag under vårmånaderna däremot fått tänka om litegrann...

Saknaden av en riktig våruteplats, där man kan sitta ute och grilla och sola den här årstiden har dykt upp.
I år har det med all snö, gått riktigt bra att bara gräva ner sig i en snödriva, men det är ju inte alla år kung Bore är så generös.

Så, för tillfället så har jag prioriterat jag bort mitt tilltänkta lilla vattenblänk nr 2 och flyttar det tänkta hallonbuskaget till ett annat ställe. En uteplats som både vi och barnen kan ha glädje av känns mer aktuellt.

Snart är spaden där den ska vara - I jorden:) Och framöver så kommer förhoppningsvis lite resultat;)

Kommentarer
Postat av: Sandra V

Känner igen mig i dina ord om att gräva lite här och där... Precis så är jag med!

Jag har också för första gången gjort en "plan över odlingarna" i år. Sen återstår det att se om man följer den där planen iallafall... :)

2010-04-06 @ 20:33:55
URL: http://tradgard.sandraviklund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK