Projekt trädgårdsland

Första delen av projekt trädgårdslandet är "klar":)
Dom perenna växterna björnbär, blåbär, och några av kryddväxterna
är planterat och klart:)

Till våren blir det bara att fylla upp pallkragarna med ny fräsch jord och så.
Sen ska dom få lite faluröd på sig:)
(klickbara bilder)

I en av pallkragarna planterade jag Amerikanska blåbär och
björnbäret planterades så att det kan klättra/bindas upp efter hässjorna.

För några år sedan planerad jag hur trädgårdslandet skulle kunna
tänkas se ut, med lite hjälp av photoshop;)
En liten bit på väg har jag kommit i alla fall:)
(klickbara bilder)


I växthuset börjar dom flesta plantor sjunga på sista versen och snart blir det
inplockning av samtliga tomater.
Gröna tomater går jättebra att lägga mörkt och svalt i tex. matkällare så
mognar dom efter ett par veckor:)
Som trolleri!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK