Tomater i växthuset

Riktigt bra säsong i växthuset har det varit i år:)
Inga ohyror så långt ögat når (än, peppar peppar!) och trots all fukt
senaste tiden så har jag klarat mig från diverse mögelangrepp oxå:)

Har varit riktigt duktig på att klippa bort dom onödigt många grönbladen på tomatplantorna i år och även kapat toppen på dem när de nått takhöjd så all kraft kunnat gå till dom befintliga tomaterna och kartarna.

En riktigt bra sort som jag odlat för andra året i rad är "Sungold"
En supergod orange körsbärstomat som mognar tidigt och ger stor skörd.

Ny favorit i år blev "Sweet Olive", en oval röd körsbärstomat som är otroligt god!!
Helt underbart när man bara kan frossa i dessa "godingar"
Som godis!!:))

Tacksamma "Sungold"


Ny favorit! "Sweet Olive"

Har även drivit upp körsbärstomaten "Sweet F1" och den mörkt
purpurfärgade, stora tomaten "Black Russia"
Men dom har mognat lite trögare av nån anledning, så det vart inga favoriter tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Tyra i Vaxholm

Ah...Sweet Olive den är också god!

2010-03-28 @ 22:31:47
URL: http://tyras-potager.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida


bloglovin


LITE OM MIG HEMSIDA


WEBBUTIK